pondělí 7. září 2020

V lesích

 Milí čtenáři,

žijem si krásně s drobnými výhradami. Nutím se překonávat úzkost z blížícího se nástupu do školy a zahánět pocit, že mi každou chvílí končí život. Snažím se nepřemýšlet nad tím, že za pár týdnů si už jen tak bezstarostně nezajdu s kamarádem na víno nebo si s přáteli zahrát deskovku, protože mi bude vzácná každá minuta. Uklidňuji se, že synovi se ve školce pro malá prťata snad bude líbit a mně se nějak zázračně podaří vybalancovat čas strávený učením a čas věnovaný čistě synovi.

 Také se poslední dny snažím nezabít svého drahého, který mě vytáčí svými chybami, které však měl vždycky a kterých už se nikdy nezbaví. Hloupé je, že to, co já považuji za zradu, on vnímá jako pouhé škobrtnutí, jenž bych mu zase měla okamžitě odpustit. A taky odpustím, poněvadž ho miluji, a navíc už mě má okroužkovanou. Ale den dva mlčení a vražedných pohledů není na škodu, třeba mu tam něco cvakne a dostanu čokoládu (nebo radši víno).

 

Kamarád Honza má horskou chatu v Jeseníkách a jako svatební dar jsme od něj dostali pobyt na ní. Je to tam moc hezké, vybrali jsme si prodloužený víkend hned teď v létě. Honza má takovou starší paní kuchařku a paní provozní, milé dámy. Jen já mám někdy zničehonic hrozně hloupé vtipy. Paní kuchařka odešla domů, s milým sedíme ve společných prostorách chaty, syn si hraje v dětském koutku. A já najednou prohlásím: „Proč má Honza tak starou kuchařku, aby jí mohl dávat minimální mzdu?“

Jenže paní provozní byla hned vedle, a když se znovu objevila, nekoukala na mě vůbec hezky. A já to přitom jen tak plácla a nemyslela jsem tím absolutně nic zlého, chtěla jsem otevřít debatu o platech a o tom, jak to mohou mít starší lidé těžké se zaměstnáním. Já vám přísáhám, že jsem hodná a tolerantní osoba. Někdy až moc. Mám stejně ráda mladý, starý, bílý, černý i fialový. Ale tyhle blbý vtipy mě nepustí...


 Večer jsme paní provozní pozvali na víno a ihned zjihla. Povídala si s námi celý večer a následující den u snídaně na nás mrkala s tím, že si večer zase pokecáme. Na čas trávený o samotě s milým jsem si tedy mohla nechat zajít chuť, ale stejně byl náš pobyt dost fajn. A teď zpátky do reality, zpátky ke snaze nezbláznit se.


Vaše Odesílatelka



11 komentářů:

  1. Je-li pohled dostatečně vražedný, mohl by přinést víno i s čokoládou :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      takovouhle radu bych zrovna od tebe nečekala! ;-)

      Vymazat
    2. Přinesl obojí! A k tomu vínu ještě sýr. :D

      Vymazat
  2. Tak fotka u jezera je naprosto skvostná.

    OdpovědětVymazat
  3. Já raději zaměstnávám ty starší, protože chodí do práce, váží si jí a mají ty hodnoty už maličko jinak nastavené. S mladými jsou jen problémy :-)
    Držím palce, čeká tě milá změna, tak jí uchop za ten správný začátek a po té mateřské to bude příjemné a osvěžující bez plínek, nočníku a bolavých zoubků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad, no, díky! Jen tyhle problémy mi vůbec nekončí, akorát od nich každý den na chvíli uteču do školy, abych pak zase spěchala zpět řešit nočník a zuby. :D

      Vymazat
  4. Romantika, to je chlastačce v báru při poslechu Toxicity.

    Tak já trávil večery s milou před šestnácti lety!

    OdpovědětVymazat
  5. To půjde :). U nás vražedné pohledy vrhají velice zřídka a dva dny mlčení by mi taky neprošly, bylo to to první, co mě můj manžel naučil - "My, chlapi, nejsme vědmy, my nevíme, proč máte našpulenou pusu, prostě mi to řekni!" No, a je. A když úplně není, spraví to čokoláda nebo víno :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to dělám samozřejmě také velmi zřídka, ale taky jen tehdy, když zná ten důvod. Naučila jsem se, že mlčení funguje líp, než snaha neustále o tom "prohřešku" mluvit a vysvětlovat, proč mě to tak naštvalo. Protože on to VÍ, jen si někdy nemůže pomoci. :D

      Vymazat