sobota 29. února 2020

Sledováni

Můj milý,

znáš takové to otřepané: „Že jsi paranoidní, ještě neznamená, že tě nesledují.“? V duchu této fráze žiju už skoro čtyři měsíce. Když jsi byl ještě zavřený a já tu jedno odpoledne měla kamaráda a v kuchyni u stolu jsme pili čaj, s naprostou jistotou mi začal tvrdit, že zjistil, odkud odposlouchávají náš byt. Prstem ukázal na jeden z protějších balkonů. Prý tam už dvacet minut sedí nějaký muž, nekouří, nic nedělá, pouze zírá naším směrem a určitě tam má nějaké odposlouchávací zařízení.
Zpočátku mi to připadalo docela absurdní, ačkoliv právník se zmiňoval, že můžu být odposlouchávána. V dalších dnech jsem se tedy na tento balkon zaměřila a začala žít svojí paranoidní představou. Všechno do sebe totiž zapadalo. Onen muž v pravidelných intervalech posedával na balkoně, vždycky nějakých patnáct až dvacet minut. Dokonce to většinou vycházelo na okamžik, kdy se ke mně někdo stavil. Jako by pár minut musel poslouchat, zda nespřádáme zločinné plány, a pak zase zalezl, protože zjistil, že pouze tlacháme o životě.
Časem jsem ho začala dokonce zdravit. Dobré ráno, pane policajte. Tuhle jsem zvedla syna, aby mu mohl zamávat. Nebo jsem zrovna byla naštvaná, měla všeho dost a zmerčila jsem jej venku, to jsem si pak ulevila několikerými nadávkami a ironickými průpovídkami. Třeba že nevím, zda je nutné, aby někdo poslouchal, jak čtu synovi Krtečka. A navíc se právě chystám zpívat, a to bych už vůbec nedoporučovala poslouchat.
Když ses vrátil z vazby, mé teorii o odposlouchávání z protějšího balkonu ses dočista vysmál. Ty bláhový! Doteď jsem se té představy nevzdala. Copak ta osoba nechodí do práce, když ji vídám tak často a v různých denních hodinách? A proč neustále vysedává v takové zimě venku? Ha! 
Domů ses vrátil bez klíčů a mobilu. Několik dnů jsme tedy zažívali velkou zábavu a bylo třeba zapojit logistické obvody v mozku. Pokud jsme se totiž rozprchli z domova každý jiným směrem a s nejasnou představou času, kdy se hodláme vrátit, nebylo úplně jednoduché takové situace řešit. Můj mobil jsme si přehazovali podle toho, kdo jej zrovna víc potřeboval mít u sebe. Klíče jsem mívala vždy já jakožto matka se synem. Nejlogičtější systém potom byl, že jsem u sebe telefon měla já a Ty ses snažil dohnat někoho, od koho si můžeš zavolat a případně si u mě vyzvednout klíče. 
Nicméně, jednoho dne jsme se vydali na výlet do Brna, kde sis po dlouhé snaze vytelefonoval, že Ti klíče konečně vrátí. Bohužel pan vyšetřovatel, který sliboval, že se prohrabe nějakou bednou a klíče vydá, nebyl v práci - však si počkáš, hajzle, my se z toho nepoděláme. Alespoň sis koupil nové kalhoty, když už jsi v base tak zhubnul a všechny Ti padají.
Když jsme zaparkovali a chystali se ještě dát si oběd (i synovi jsem poprvé dovolila dát si jiné jídlo než domácí), na parkovišti kolem nás projelo auto, v němž seděli „naši“ dva vyšetřovatelé. Ještě jsi jim zamával. A prý jsem paranoidní! Že nás sledují na každém kroku, je teď již nad slunce jasné!

Ta Tvá

14 komentářů:

  1. Nevím a ani nechci vědět, čeho se činnost Tvého drahého týká a vůbec neodhadnu, jestli tvé podezření je na místě. Někdy mám pocit, že s Pomahači a chrániči nepohne k činnosti ani do očí bijící věc. Ale nakousnu jiné téma, sledovaní jsme našimi technologiemi a to se dá využít či zneužít. Doposud jsem to moc neřešila, ale byla jsem včera v šoku, když jsem zjistila, že po telefonickém hovoru se zdr, sestrou před týdnem, kdy jsme se domluvily, že přijdu v pátek v 8 hod, tak se mi po otevření chytrého telefonu objevila toho dne v mapách ikona Cíle a tam se červeně klikatila trasa ode mě až na polikliniku s uvedením délky a času cesty.. Nikam jsem si nic neznamenala, jen jsem si ústně domluvila den a hodinu.. _??? a přesně v den, kdy jsem měla vyrazit, to tam bylo. L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty voďo (zvolala bych ve školce)! Tak to je síla! Jako jo, četla jsem různý věci, ale něco takového jsem ještě neslyšela, aby někdo zažil!

      Vymazat
    2. Jo, tak Velký bratr nás má prostě pod palcem. :)

      Vymazat
  2. Kurňa, ty jsi celebrita.
    U nás hned naproti sedí dědek s dalekohledem jaro, léto, podzim, zima.
    Začnu mu závidět, zda ten jeho koníček je i placený !

    OdpovědětVymazat
  3. Teda, milá Odesílatelko,
    teď jsem ale fakt zvědavá! Mě napínáš! Že by ses přeci jen podělila o DRUH činnosti, za kterou seděl / bude sedět tvůj drahý? Protože už jen to, že právník zmínil ten odposlech, je zajímavé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Momentálně je obviněn z § 283 Trestního zákoníku, ale cítí se, že pokud vůbec něco, tak by měl být obviněn maximálně z § 285.

      Vymazat
    2. Když ony ty rostliny byly tak krásný... že se nešlo udržet? ;-) :-D

      Vymazat
    3. Jsem si představovala kdovíco, a ony to rostlinné krásky! Tak to držím pěsti, ať to dobře (vy)jde. :-)

      Vymazat
    4. No jasný, člověk si ani pro potěchu oka nemůže vypěstovat pár bylin. :) Dík, snad to dopadne, naše zákony mě trochu děsí, když si vezmu, že za mnohem horší skutky (kdy někdo někomu vážně ublíží) hrozí menší postihy než za tohle.

      Vymazat
  4. To jest fakt na bestsellerový román, máš tam zápletku skoro duchařskou... konspirace, odposlechy, teď ještě, aby muž navzdory nepřízni osudu chytil schizofrenii a překonal i ji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím mu to navrhnout, aby se snažil trochu zešílet. :)

      Vymazat
  5. Rozumím Ti, musí to být strašně nepříjemný pocit.
    Ty klíče to je fakt blbá šikana..!

    OdpovědětVymazat
  6. Ježíš, proč tam mám ty lidi. Zase komentuju z mobilu, ach jo.

    OdpovědětVymazat