čtvrtek 2. ledna 2020

Jak jsme se poznali


Můj milý,

vzpomínám, jak jsme se před několika lety seznámili. Proběhlo to zcela neromanticky v hospodě, kde jsem se svou kamarádkou slavila začátek letních prázdnin a Ty jsi tam seděl s několika přáteli. Tahle hospoda vůbec měla moc měnit lidem život - hospodský zkrachoval, jednoho štamgasta kvůli pití vyhodili z práce, několik dalších lidí se tam dalo dohromady či rozešlo, a hlavně se tam daly zažít ty nejlepší večírky. Jsem ráda, že už je dlouhou dobu zavřená, děkuji - stačilo, možná bych totiž kvůli častému pobytu v ní ani neodmaturovala.
Každopádně se stala na nějaký čas jediným místem, kde jsme se velmi často scházeli. Nebylo proč scházet se jinde, jelikož by mě ani nenapadlo, že bychom si spolu mohli něco začít. Byl jsi totiž o dost starší. Starší jsi tedy pořád, ačkoliv náš věkový rozdíl byl tehdy vyšší než můj věk, což se v průběhu let upravilo. Ta matematika, co? Nyní jsem stejně stará jako náš věkový rozdíl. Pamatuju si, že tehdy s kamarádkou jsme na Tebe netrpělivě čekávaly i proto, že nám v našich sedmnácti letech občas nechtěli nalít.
Co vše se v "naší" hospodě dělo a kolik jsem tam poznala lidí, už tu popisovat nebudu. Příběhy by to byly možná zábavné a třeba se aspoň k nějakému ještě někdy vrátím, ale je to tak nějak uzavřená kapitola a některé věci kvůli bezpečnosti a současné situaci ani popisovat nechci. Navíc už byly napsány jinde. Tady už z toho nebudu dělat doupě bouřlivé puberťačky užívající si noci plnými doušky.
Každopádně vím, že hned první večer jsi mne zaujal, a ty další a další se mé zaujetí jen prohlubovalo. Milovala jsem poslouchat Tvé historky (ani mi tenkrát ještě nevadilo, jak u toho dokážeš být hlasitý!) a obdivovala jsem, jak z Tebe extroverze a sebejistota stříká na všechny strany. Když se řekne "lev salónů", představím si Tebe, nebo spíše Tebe tehdy. Navíc bylo hned poznat, že jsi také inteligentní a máš všeobecný přehled. A hned od začátku sis mne pustil do svého soukromí, netajil ses třeba tím, že máš dceru, nebo že stále bydlíš v domě se svou bývalou partnerkou.
Jednou odpoledne jsme u nás s kamarádkou pily čaj a zotavovaly se z předchozího večírku. Povídaly jsme si mimo jiné o Tobě. "On mě svým způsobem hrozně přitahuje jako osoba. Ne že bych ho chtěla, nebo tak, proboha, ale je prostě zajímavej," řekla tehdy. Musela jsem to potvrdit a dodat, že to mám podobně. Ale nic sexuálního nebo vztahového, proboha. Je starej. Teď si zpětně říkám - ještěže mi Tě nevyfoukla! Ovšem to by asi nešlo, pevně v rukou jsi to měl od začátku Ty, i když jsi měl i kvůli věku také spousty pochybností, jak jsem se později dozvěděla.
(Teď nevím, zda mohu drahým čtenářům přiznat, že jsem se chtěla dostat úplně jinam. Vše, co jsem dosud napsala, měl být jen kratičký úvod k jedné události. Nicméně, mozek si se mnou zahrává a prsty na klávesnici si dělají, co chtějí. Nikdy nemám své články plně pod kontrolou, žijí si tak trochu vlastním životem. Původní plán možná proběhne jindy a pojďme nějak logicky pokračovat.)
Seznámili jsme se tedy v okamžiku, kdy jsme každý byl v úplně jiné životní etapě. Já nevybouřená holka před maturitou, která dosud měla jen velmi krátkodobé a spíše dětské vztahy. Ty chlap s dcerou, která mimochodem zase není o tolik let mladší než já, a žijící se ženou, o níž jsi mi tvrdil, že už je mezi vámi vztah dávno ukončen, akorát je tam ten barák. Myslím, že rozjet se to mohlo právě proto, že jsme se poznali v hospodě a neustále jsme popíjeli, takže nám vlastně vše bylo jedno. Jen jsme se bavili. To ostatní přišlo na řadu až o něco později. Z Tvé strany jsem sice již po docela krátké době nějaké náznaky cítila, ale přikláněla jsem se k možnosti, že asi budeš mít zájem jen o sex. Toho jsem se tenkrát jako panna děsila, pokud možno jsem obracela vše ve vtip a zábava stále plynula dál.
Kdy se to vlastně celé zlomilo a jak jsme spolu začali chodit? Jak jsme se dostali k sestěhování a k tomu, že spolu máme dítě? Že mám na ruce zásnubní prsten? Páni, nikdy jsem si to vše tak uceleně nepromýšlela. Nejspíš to zase příště zkusím, pro dnešek stačilo. Jdu vzpomínat na momenty, kdy jsme se v noci nazí koupali v lomu.

Ta Tvá 

Žádné komentáře:

Okomentovat