pátek 6. prosince 2019

Čas


Můj milý,

momentálně je pro mě nejhorší ta nekonečná nevědomost. Kdyby Tě odsoudili třeba na hrozných deset let, alespoň bych věděla, jak na tom jsme. Měla bych lepší představu, jak si zařídit život. Tak například v tomto šíleném desetiletém scénáři, který se rozhodně nestane, bych věděla, že nemá cenu zůstávat v "našem" pronajatém bytě a mohla bych se přesunout se synem do menšího a o dost levnějšího městského bytu. Matky samoživitelky na tyto byty nečekají vůbec dlouho. Pokud budeš pryč ale mnohem kratší dobu, nemá cenu se stěhovat. Finančně to zatím musím nějak zvládnout.
Přála bych si vědět, kolik nocí ještě budu muset usínat bez Tebe a Tvého objetí (a chrápání). Kolik sklenic vína budu muset vypít sama, nebo "jen" s přáteli. Na kolik seriálů a filmů se ještě večer podívám, když mne to samotnou vůbec nebaví. Kolik nájmů a dalších měsíčních výdajů budu ještě muset utáhnout. Kolikrát ještě budu sama vařit vývar pro syna, když Ty jsi v tom takový expert a já nesnáším práci s kostmi zvířat. Kolik víkendů budu ještě sama bloudit městem s kočárkem. A jedna z těch děsivějších, totiž dlouhodobých otázek - kolik Štědrých dnů nás bez Tebe čeká? Zatím vím stoprocentně o jednom.
Kamarádka se mě před pár dny ptala, jestli jsem na Tebe naštvaná. Uvědomila jsem si, že vlastně už ne. Několik dnů po Tvém zadržení jsem byla plná zloby a zrady, jenže to ani jednomu z nás nepomůže. Emoce se ve mě střídaly neskutečnou rychlostí, nedokázala jsem ani pořádně rozlišit, co je smutek a co vztek, co je láska a co nenávist. Nyní ve mne převažuje pocit ztráty. Vím, že jsi nezemřel, a ztráta tedy není trvalá. Protože však nevím, jak dlouho se s ní budu muset potýkat, dělá ji to zatím věčnou.
Komunikace je téměř nemožná, dopisy na vazbu a z vazby mohou kvůli kontrolám chodit až tři týdny. I proto jsem si založila tento blog, je to určitá forma terapie. Mohu si s Tebou povídat alespoň tady. Často bych Ti toho chtěla tolik říct, a hned. Myslím na Tebe při každé činnosti, jak by ses tvářil, co bys říkal, jak bys mi dal pusu a usmál se. Jenže si nedovoluji myslet na Tebe tímto směrem naplno, je to uložené kdesi v podvědomí. Kdybych to dělala vědomě, byla bych akorát zbytečně moc smutná.
A já se hroutit nemůžu. A Ty taky ne, ale Ty na to nemáš ani povahu. Tak vydržme.

Ta Tvá 

Žádné komentáře:

Okomentovat