úterý 24. prosince 2019

Štědrý den


Můj milý,

dnes je Štědrý den. A já vstala ve čtyři hodiny ráno. Který blázen by na Štědrý den vstal ve čtyři? Asi blázen s malým dítětem, které se takto brzy budí na mléko. Tudíž jsem si v tuto děsivou hodinu uvařila čaj a využila chvíle klidu a ztichlého bytu. Jindy bych se ještě vrátila do postele, ale protože jsem včera šla spát dost brzy, necítím tu potřebu.
Včera jsem totiž měla krásný večer. Ve schránce jsem objevila dopis od Tebe, ačkoliv jsem už ani nedoufala, že by do Vánoc ještě nějaký dorazil. Klasicky popisuješ jídlo, knihy, nějakého "kolegu" a zkrátka vězeňský režim. Čteš opět Kunderu, což plně schvaluji. Nejradši od něj mám Nesmrtelnost, ale Žert je samozřejmě klasika. Na návštěvu Ti plánuji mimo jiných knih přivézt Nesnesitelnou lehkost bytí. Dopis je protkán také hezkými slovy a ujištěním, že se neustále chodíš dívat na naši fotku, kterou jsem Ti poslala v prvním psaní.
Navíc včerejší návštěva právníka nebyla depresivní jako obvykle, chtěl jen nějakou maličkost a donesl mi flašku bílého vína. Není nad podporu mladých matek samoživitelek v alkoholismu! Po dvou sklenkách a několikerém přečtení řádků od Tebe jsem usnula jako miminko. Ačkoliv si tímto přirovnáním nejsem jistá, neboť náš syn jako malé miminko spával hrozně špatně. Ale probudila jsem se "odkopaná" a celá studená, tak to bude možná ono.
Poslední dny se nesly ve znamení návštěv příbuzenstva a přátel. Vlastně to bylo dost fajn, celkem ráda hostím a nechávám si chválit cukroví. Vážně se mi letos povedlo a v papírové krabici na balkoně úžasně změklo, tak škoda, že Tobě dát ochutnat nemůžu.
Dnešek bude probíhat dost tradičně. V lednici už se mi od včera chladí bramborový salát, část s majonézou pro hosty a část bez majonézy pro mě a syna. Ten bude mít na brzkou slavnostní večeři k salátu filé. Já zase tofu, což tedy tradiční příliš není. Kapříka ušetříme. Jen si plav!
A vlastně se docela těším. (Mám tu totiž spoustu alkoholu od těch návštěv!) Ukázalo se, že syn moc rád trhá papír z dárků, tudíž večer bude nadšený. Já mu koupila jen dva dárky, ale myslím, že to úplně stačí, protože nejsem jediná, kdo jej obdaruje. Navíc nejsem příznivcem hromad zbytečností pod stromkem. (Jo, šetřím.)
Myslím na Tebe každou chviličku. Vlastně mi asi dělá problém spíš si uvědomit, jestli jsou chvíle, kdy Tě nemám v hlavě. Jaký Štědrý den asi budeš mít Ty? A co budeš večeřet? Všechno mi to povykládáš, však po Vánocích se uvidíme na návštěvě. Snad to tam nebudeš mít moc depresivní a zvládneš to. Ale Ty jsi silná osobnost.
Radši se mi nechce příliš přemýšlet nad tím, zda další svátky už budeme moci strávit spolu. Nicméně v tomto čase by se měly dít zázraky a plnit přání, ne?

Tak si taky přej.
Ta Tvá

Žádné komentáře:

Okomentovat