úterý 3. prosince 2019

Hledání síly

Můj milý,

drby už se po okolí šíří jako mor. Stále jsem nic neoznámila rodině, vůbec se mi do toho nechce. Už je však jasné, že z cely předběžného zadržení se přesouváš do vazby, tudíž nemá cenu mlžit. Nikdo neví, jak tam budeš dlouho. Dnes jsem odpověděla na jedenáct zpráv na Facebooku a tuším, že lavina se teprve rozjíždí. Zprávy jsou to však veskrze milé a většina se ani nesnaží nikterak vyzvídat. Stejně nic nevím.
"Ahoj, slyšel jsem, co se stalo. Můžu nějak pomoct?" v několika trošku odlišných verzích.
Je mi skoro hloupé všechny s jejich nabídkami pomoci odmítat. Pouze jim děkuji a dál nereaguji. Nepotřebuji od nikoho pomoct. Nepotřebuji nakoupit, nepotřebuji nic dovézt, někam odvézt, ani pohlídat syna. Potřebuju, abys tu byl. A to mi nikdo momentálně zařídit nedokáže.
Syn začíná být velice protivný, neustále chodí ke dveřím a říká "tata!", jenže Ty nepřicházíš. Byl zvyklý, že jakmile zarachotil klíč v zámku, Ty ses objevil a on za Tebou hned běžel (lezl). Nyní mete ke dveřím, kdykoliv uslyší nějaký zvuk venku na chodbě. Je mi ho tak líto...
Zároveň jsem díky němu silnější, než jsem si kdy myslela. Objevila jsem v sobě zvláštní energii, možná trochu setrvačnost, která mne nutí jet dál. Kdybych zůstala úplně sama, nejspíš už tu ležím zhroucená na gauči a dělá mi problém si dojít i na záchod. Ale kvůli němu musím fungovat, dělat, že je všechno v pořádku, vařit, uklízet, chodit s kočárem na procházky. Protože život jde dál, i když Ty jsi nám z něj teď vypadl.
Večer seznamuji se situací svého otce, už nebylo zbytí. Trochu se mi po tom ulevilo. Otci jde samozřejmě hlavně o blaho mé a jeho vnuka. Ujistila jsem jej, že budeme v pořádku. Zjistila jsem, že uklidňovat lidi okolo je docela dobrá taktika, jak uklidnit i sama sebe. Někdo, kdo chlácholí ostatní, přece nemůže být úplně vyřízený. Musí mít dost síly, kterou může ukázat a o kterou se může podělit.
Tak já se pokusím mít co nejvíc síly.
Ta Tvá

Žádné komentáře:

Okomentovat