sobota 14. prosince 2019

Vánoce budou


Můj milý,

připravuji se na Vánoce. První dny bez Tebe jsem na ně sice plánovala úplně rezignovat, protože syn je ještě malý a "na co já bych si tu sama hrála", ale nakonec mi to nedalo. Napečeno mám pět druhů cukroví, okna umytá, pár dárků nakoupených, umělý stromeček už čeká sestavený na balkoně. V následujících dnech si potřebuji ještě rozvrhnout velký vánoční úklid. Víš, že uklizeno mám pořád, ale teď před svátky to chci mít vše vyladěné do detailu. Jednak jsem na to blázen, a jednak si u čištění domácnosti pročistím i hlavu.
Své přátele jsem ve slabé chvilce (po několika večerních panácích, které jsem ale opravdu nepila sama) pozvala na vánoční večírek k nám. Když se kvůli malému nyní nedostanu nikam ven, přijde party za mnou. Moc se na ně těším, i když budeme muset být docela potichu a nejspíš je vyženu rozhodně dřív, než v ranních hodinách. Navzdory mé introverzi a celkové nenáladě mne teď okolo svátků čeká návštěv dost.
Zajímalo by mne, jak budeš Vánoce prožívat Ty. Za mřížemi, mezi čtyřmi stěnami, bez rodiny a přátel. Bez stromečku a cukroví. Vytrhli Tě z Tvého života a vzali Ti všechny ty obyčejné věci, kterých si člověk vlastně ani příliš neváží, když je zrovna má. Pamatuji si, že minulý rok jsi na Vánoce občas docela nadával. Tak teď to máš!
Už se těším, až budou svátky za námi a já nebudu muset tolik předstírat veselí. Ale těším se také proto, že za Tebou budu moci jet na další návštěvu. Mám strach, abych nezapomněla, jak vypadáš, jak mluvíš a jak voníš. Prozatím budu doufat, že mi alespoň zase přijde nějaký dopis. To čekání je nekonečné.
Chtěla jsem Ti jen dát vědět, že tady venku jde život tak nějak normálně dál. Potýkám se občas s dost depresivními stavy, ale zatím vše zvládám. A kvůli Tobě, a hlavně Tvému synovi se pokusím fungovat dál. Myslím na Tebe.
Tak veselé Vánoce.

Ta Tvá

Žádné komentáře:

Okomentovat